Munca!

Prin munca se intelege efortul facut pentru a ajunge la un rezultat necesar.
De regula munca nu este perceputa ca fiind un lucru placut ci doar ceva trebuincios pentru atingerea unui scop (de intrebat pe cei din metroul de 5 dimineata!).
Dar cand acest efort e constientizat ca placut atunci i se spune mod de viata.

Concluzie: munca e pentru cei ce nu iubesc munca!

11 gânduri despre „Munca!

    • Nu stiu, sau am inceput sa ma indoiesc ca munca ar fi necesara, daca ai din ce sa traiesti. Parintii mei au mers ZILNIC la servici si au muncit din greu.Tata nu mai este (RIP), era inginer sef de productie (adica pleca la 6 si venea la 8 seara) iar mama, medic stomatolog, se lauda si azi ca „nu a lipsit nici o zi din Policlinica”…La ce le-a folosit? Sincer…nu au realizat mare lucru. Au muncit si atat. Locuind la bloc si avnd rate la o dacie. Stiti la ce ma refer, ALTII au facut averi si si-au ajutat copiii, nu ai mei. Eu am facut facultatea de arte la seral. Poate de aceea, cu toate ca ii iubesc, NU le urmez exemplul. Si uite asa se naste un conflict intre ganaratii: mama nu accepta sa nu merg zilnic la servici, indiferent de cat muncesc acasa.
      Parazitarea din parlament si din alte medii similare, nu numai ca nu se incadreaza la munca,normal!, dar e un parazitism infect pentru ca, tot noi, fraierii, il platim (pe parazit). Cat timp platim impozite (din martie s-au majorat si cele pentru firmele mici), acesti miliardari-bugetari isi permit sa doarme parazitul lor somn. Concluzie (parafrazand): Somnul devine necesar daca nu vrei sa te simti ca un parazit.
      Oare cat le merge, in genere, unora ca astia? Si DE CE le merge? (Scuze pentru spatiul cam larg pe care il ocup, dar chiar e un subiect la zi si m-ar interesa mai multe pareri.)

      • Erata :”conflict intre GENERATII” nu „ganaratii”.”SA DOARMA” nu „sa doarmE” etc etc
        Mereu imi propun sa corectez inainte de a posta si intotdeauna uit!

  1. Parazit te simţi atunci când nu eşti independent financiar. Dar când nu munceşti pentru că ai destui bani să te întreţii, de ce ar trebui să fi numit în felul ăsta înjositor? Sau poate când ai reuşit ca după câţiva ani în care ai lucrat ca nebunul 12 până la 18 ore pe zi pentru a strânge nişte bani care să îţi ofere posibilitatea ca 10 sau 20 de ani să nu mai munceşti, atunci în acel timp când nu mai munceşti eşti numit parazit?

    Munca nu înnobilează, munca te ajută să câştigi bani. Munca este plăcută atunci când cineva te plăteşte pentru a face ceva ce ţie îţi place.

    • @ Capitanu :
      ar putea fi si invers !
      Dupa ce-ai alergat ca un nebun ani buni, intorcand capul ca sa vezi ce-ai realizat, constati ca … mai nimic !
      Atunci nu-ti vine sa-ti bagi picioarele in toate, si sa te resemnezi intr-o vegetare de subzistenta ?
      (chiar am cunostinta de un astfel de caz !)

  2. Buna ziua si bine te-am gasit! Inca de la comentariul tau la „Parfumul” meu, imi doream sa trec pe la tine. Ei, am fost plecati, etc, si acum mi-am facut timp. Eu nu m-as considera parazita daca sotul meu ar avea suficienti bani sa sa ne intretina pe mine si pe fiica noastra. O femeie care face gospodarie in casa (cu ceea ce implic asta) nu este un prazit. In momentul in care trei-patru ore pe zi te ocupi de educatia copilului tau (te ocupi nonstop, dar aici e vorba exclusiv de asistarea la lectii, ore de pictura si ore de folosire a programelor grafice PC, plus: dus copilul la sport, dans, muzica, balet…uf)! Asa nu mai poti fi parazit, eventual poti fi frant, cumplit de ostenit, sa-ti doresti un job pentru a plati o bona care niciodata nu va fi pentru puiul tau ceea ce e o mama. In cazul meu nu doar mama, ci si profa de pictura, etc. Asa ca eu, care in genere nu dau explicatii, cu atat mai putin le-as da acum celor care mai …indraznesc sa ma intrebe:”Tu chiar iti dai demisia din postul de prof. titular de desen in Cluj?”. Ei, da, chiar, si?? Si…nimic, e treaba mea. Voi munci mai mult, dar voi face ceea ce imi place si ma voi putea lauda ca:”Munca este plăcută atunci când cineva te plăteşte pentru a face ceva ce ţie îţi place.”
    Ooops, am monopolizat o groaza de spatiu si timp, in cazul in care ai rabdare sa mai si citesti ce-am scris! Zi buna!

  3. Sincer, ma simt mai parazit acum, cand plec la ora 7 de acasa si ma intorc la 7-8-9 seara atat de frant incat nu mai am chef sa fac nimic prin casa si cand abia astept weekendul de o zi si jumatate pentru a vegeta in pat uitandu-ma la cate un film si motaind in majoritatea timpului.

    • @ Capitanu – Imi permit sa constat ca nu esti decat un om al muncii obosit, nu un parazit. Dar daca te simti asa, e cazul sa shimbi ceva. Parca incep si eu sa prind curaj, fie si pentru a-i da un bun exemplu fiicei mele si tot merita. Chiar daca exista un risc…Sa avem noroc!

Lasă un răspuns

