Ganduri de noapte !

 
  – valoarea fara aplicatie ramane doar la nivel de tendinta latenta
 In acest caz o gramada de potentialitati nu-s altceva decat figuri intr-un  puzzle strict normat dupa criterii straine cadrului unei posibile manifestari valorice !
 Concluzie : valoarea fara ”coate ascutite” e irelevanta !

    ………………………………………………………
  
  ieri pe la 15:30 am ajuns la o concluzie surprinzatoare :
 e mai bine sa ai multi bani, decat sa n-ai !

 Cu ajutorul banilor te poti desprinde de multe probleme care-ti amaresc viata – poti evita uraganele ce-ti muleaza caracterul doar pentru a supravietui, si chiar poti deveni… stoic !

5 gânduri despre „Ganduri de noapte !

  1. Desi la ora asta ma incadrez in „ganduri de dimineata” (ca-i 4:30), da-mi voie sa te combat nitel.

    1. valoarea fara „coate ascutite” e irelevanta

    Eu spun ca n-ai dreptate. Desi in aparenta asa se vad lucrurile, asa cum spuneai in postarea cu interviul – inventat sau citat -, trebuie sa ne pastram libertatea. Asta nu inseamna doar sa respectam un program fix de lucru, dar si sa ne ghidam dupa principii sanatoase in viata. Haide sa recunoastem, avem abilitati diferite, asa ca nu concuram cu toata lumea, ci doar cu o parte dintre ei. Pacatul pe care il facem cand ne „ascutim coatele” este acela ca renuntam la moralitate pentru propria piele. Necazul este ca acest lucru ne face sa nu fim mai buni decat ceilalti.

    Concluzia: Trebuie sa ne ascutim calitatile, nu coatele. Asa isi vor putea alege si angajatorii oameni pe principii sanatoase, nu aiurea. Evident, e complicat sa dam solutii in cateva cuvinte, dar daca privesti lucrurile in ansamblu vei intelege la ce m-am referit.

    2. e mai bine sa ai multi bani, decat sa n-ai

    Gresit. Realitatea este ca doar atunci cand suferi esti capabil sa intelegi suferinta altuia. Daca nu treci prin diverse probleme nu ai de unde sa inveti si chiar fara sa vrei poti ignora complet nevoile oamenilor de langa tine – fara sa stii, fara sa-ti dai seama, iar asta pentru ca nu ai abilitatea de a recunoaste „simptomele” sau experienta de a spune/face ceea ce trebuie la momentul potrivit.

    Parintii mei sunt divortati. Motivul REAL si COMPLET nu-l cunosc nici astazi. Stiu ca a iesit o chestie urata la vremea aia. Am suferit mult, ca eram mic, am renuntat la destule invitatii la suc din partea colegilor, pe motiv ca „n-am timp” si-asa mai departe. Dezvoltarea mea a fost afectata de intamplarile astea si desi la un moment dat era s-o iau pe aratura, sora-mea a avut intelepciunea sa ma plzneasca dupa ceafa si sa ma readuca pe drumul cel bun. Iar asta pentru ca a trecut si ea prin greutati si cei 4 ani si jumatate in plus i-au ajuns cat sa ma „recupereze”.

    Concluzia: Desi drumul catre fericire e lung si anevoios, ne amagim daca avem impresia ca banii sunt cei care ne creeaza starea asta. In lipsa suferintei si prezenta banilor devenim comozi si intr-o anumita masura imuni la problemele altora. Ori fericirea adevarata nu poate fi atinsa de unul singur – ca suntem fiinte sociabile -, ci alaturi de una sau mai multe persoane. Dar ca sa ajungi in grup la fericire n-ai nevoie de multi bani, ci de intelepciunea si puterea de a trece peste defectele fiecaruia, sa te poti bucura de ceea ce e bun, ca de rele avem parte oricat de saraci sau bogati suntem.

  2. Ca o adaugare, ca sa nu crezi ca sunt sadic, admit faptul ca nu-mi place suferinta. Cu toate acestea, iau trecutul ca atare si ca sa nu las raul sa-si faca de cap… il transform in bine. Cum? Invat din experientele mele si ale altora si ma bucur ca in ciuda greutatilor avute, am ramas cu doua lucruri bune, mari si late:

    1. Am invatat ceva
    2. Am trecut peste situatie – adica nu am esuat ca om (chiar daca am pierdut ceva)

  3. foarte frumos comentariu, amplu si la obiect!
    dar ai observat ceva? Tot ce-ai scris aici e o reactie la postarea de mai sus! Si daca initial ai inceput sa vorbesti cu mine, ai sfarsit prin a vorbi cu tine! Si stii de ce s-a-ntamplat asa? Pentru ca secventele prezentate iti sunt familiare (chiar daca sunt prezentate intr-o nota ironica!) iar formatia integra pe care cred c-o ai, te determina sa iei atitudine!
    Simplu.

  4. Am vorbit cu tine, oferind ca exemplu concluzii pe care le-am tras atat din propria experienta, cat si din a altora. De altfel tot din propria experienta iti spun ca acum vreo 8 ani am fost angajat in ciuda tuturor sortilor. La concursul la care am candidat au fost 8 oameni pe un loc, iar printre acestia unul era deja alocat postului, cu transferul facut. Eu n-am avut „pile”. Intamplarea a facut ca interviul sa fie sustinut de o persoana cu putere mai mare decat cel cu care se facuse aranjamentul si eu am fost angajat. Evident, pentru ca pilele sunt pile… o luna mai tarziu a fost angajat si cel cu transferul, iar cateva luni de zile mai tarziu mi-a povestit ceea ce iti spun acum – ca de la „pilos” am aflat.

    Sunt de parere ca exemplele personale au cea mai mare putere, pentru ca altfel am vorbi vorbe sau povestile altora. Face asta mai putin valoros sau incorect comentariul meu?

Lasă un răspuns

