Eterna si fascinanta …

Un englez se minuneaza de faptul ca in aceasta tara unde  francofonia  se conjuga cu lejeritate la  ”to be-ul” balcanic, poate  relationa in limba lui natala fara prea multa gestica, cam cu toata lumea.

Imi explica cat de impresionat este de gradul de cultura pe care l-a  intalnit aici.
Intr-un ambuteiaj in care pierdem ceva timp, se intretine cu un vanzator de ziare … o aprinsa discutie in care Shakespeare si Byron sunt rapid epuizati.  Doreste la randu-i sa fie politicos – insa probabil, datorita mirosului de la shaormeria din colt, il confunda pe Eminescu cu Ommar Kayamm!
Ii atrage atentia de aceasta gresala un aurolac convins, ce ne strepezeste urechile cu un accent olandez ingrozitor

*

– Well, exclama mr. Smith – vad ca sunteti un popor tare destept, dar  nu-mi pot explica de ce standardul vostru de viata este atat de precar?!
–  Sir, se baga-n seama un coate-goale c-o sticla-n mana – un betivan. Saracia pentru noi e un hobby …

Ce tampit! Cred ca vorbeste alcoolul din el.
”In vino veritas”

10 gânduri despre „Eterna si fascinanta …

  1. ” Sir, se baga-n seama un coate-goale cu o sticla-n mana – un betivan. Saracia pentru noi e un hobby…” – la varianta asta inca nu ma gandisem nici eu, trebuie sa o studiez 🙂 Se pare ca acest hobby devine din ce in ce mai cautat 🙂

  2. saracia e mai mult decat un hobby. a fost ridicata la rangul de mod de viata. iar noi ardelenii (hai ma bine sa vorbesc in numele meu) suntem atat de lenesi (dupa cum bine se stie 🙂 ) incat nu ne-am schimba stilul de viata nici daca ne-ar lovi un altul fix in cap. eh, bine, daca ar cadea un drob de sare mare de tot si ne-ar pali o amnezie de toata frumusetea, atunci poate poate ne-am trezi … altfel, mai sudici, mai balcanici, doar salbatici (ca oricum venim din/de dupa paduri – transilvania) si mai putin … blegi 😀 parerea mea…
    p.s. si aici ai cam gasit si raspunsul la commentul tau – evident partea cu bogatia e inexplicabila, cea cu inteligenta cu mari semne de intrebare iar cea cu sanatatea … no bine no, daca-i musai, meri la doctor! :)) dar un lucru este cert: lenea e in floare! (la fel ca alcoolismul si saracia) … pan` la urma tot bogati suntem..tzic!

  3. Pingback: Top postari la inceput de primavara | McGogoo’s Hell - Blogu' lu' McGogoo

  4. Saracia e modul nostru de viata…nu chiar a tuturor romanilor,bin4inteles,Sunt cateva mii care n-o suporta.Noi,milioanele suntem fericiti in saracia noastra…asa de fericiti ca abia asteptam sa ajungem in locul cu verdeata! 😦

  5. Azi am auzit la nu știu ce emisiune că o familie de profi universitari s-au dus în Saragoza să lucreze, găsind ceva absolut necalificat, parcă întreținerea unor terenuri de tenis și nu le păsa…unii nu mai suportă sărăcia și nici n-o consideră mod de viață. Acum am înțeles…le-a fost greu, dar acum nu regretă, dimpotrivă!

  6. Nu am auzit si nici nu am vazut dar chestiunea cu o familie de profesori universitari care sa plece sa lucreze necalificat in Saragoza cred ca este o pacaleala.Asta binenteles daca erau o familie de profesori universitari.Punkt!
    ps: iar spaga doamne unde-o fi?

Lasă un răspuns

