Mercenarul

 La prima vedere parea un tip banal.
A inceput sa-mi povesteasca, cum prin vara lui ’88 a traversat Dunarea hotarat sa traiasca liber, sa scape de saracie – sa inceapa o viata noua
Era tanar atunci, si printr-un curaj nebun, putina sansa, a reusit sa treaca cu bine granita.
In cele din urma, avand suficient sange-n ”cojones” a ajuns soldat intr-o armata ce-avea interese prin indepartate zone incinse.
Prin locuri unde viata e altfel e traita.

 Am mai discutat eu si-n alte dati cu insi ce activeaza prin diferite armate ce platesc bine.
Tipii astia au invatat sa traiasca pe segmente – fiecare zi e traita ca si cum ar fi ultima.
Traiesc comprimat – o zi din viata lor are aceeasi semnificatie cat al unui an trait de altii.
Cu stilul asta de viata dobandesc un psihic … sa zicem mai atipic!
Pe plan material au ceea ce inainte poate nici nu-ndraznisera sa viseze.
Doar ca nu se pot bucura in tihna de nimic.
Pentru acesti oameni tihna n-are nici o relevanta.
Exista doar ”ruleta ruseasca” la care trebuie sa se-ntoarca periodic!

                           *

Deci iata pe cine am in dreapta mea ..
E un tip care cred ca a cam terminat-o cu ”concentrarile” 
Deduc asta pentru ca vorbeste cu o detasare ”retro” despre lucruri nu tocmai domestice ..
Parca-mi lectureaza din ”Svel Hassel”
Insa ineditul conversatiei vine la finalul cursei cand ma surprinde cu o ”dostoievskiana”
 – Am avut de ales intre saracie si pedeapsa. Acum o trag. Nu stiu daca poti intelege!
 – Inteleg prietene! Cred ca in interiorul tau s-a declansat un macaz, iar acum iti judeci trecutul de la inaltimea unei noi constiinte, o fac eu pe patrunzatorul!
Ma aproba cu un zambet .. dar ochii nu-i zambesc!
Ochii lui sunt doar doua tunele intunecate ce-mi induc un puternic disconfort!

Lasă un răspuns

